Dlaczego duże korporacje zlecają outsourcing IT?

Obawy przed outsourcingiem IT wykazują przede wszystkim niewielkie oraz średnie przedsiębiorstwa, które mają wątpliwości, czy zewnętrzna firma dobrze spisze się w zakresie obsługi informatycznej. Outsourcing IT to świetny sposób na zmniejszenie kosztów funkcjonowania naszego przedsiębiorstwa przy jednoczesnym braku rezygnacji z profesjonalnej obsługi informatycznej naszej firmy. Niektórzy przedsiębiorcy, szczególnie Ci mniejsi, uważają, że zatrudnienie jednego informatyka rozwiąże wszystkie problemy, bowiem ów poradzi sobie ze wszystkimi awariami i usterkami. Wykształcony informatyk z pewnością będzie pobierał zdecydowanie wyższe wynagrodzenie od standardowego pracownika biurowego, a zarazem jego praca może ograniczać się do nawet 40-60 godzin miesięcznie, choć zapłacisz mu za pełen etat, bowiem tyle czasu będzie spędzał w biurze. Kolejna sprawa to fakt, iż informatyk nie jest w stanie poradzić sobie ze wszystkim z jednej prostej przyczyny: nie można być specjalistą we wszystkich dziedzinach informatyki. To branża, w której trzeba mieć konkretne umiejętności i doświadczenie, np. związane z administrowaniem serwerami lub naprawą laptopów. Żaden informatyk nie potrafi zarazem administrować serwerami, naprawiać laptopów, pomagać pracownikom w konfiguracji aplikacji, usuwać usterek związanych z siecią lokalną oraz zapewnić bezpieczeństwo firmowej sieci. Warto zwrócić uwagę, że informatyk w większej firmie potrzebny jest na co dzień, a zarazem trzeba pamiętać, że przysługuje mu urlop, na który może udać się w najmniej pożądanym dla naszego przedsiębiorstwa momencie. Nigdy nie wiadomo, w którym momencie wystąpi usterka, z którą mógłby poradzić sobie tylko nasz informatyk. Korporacje korzystają z outsourcingu IT, ponieważ im się to opłaca. Zatrudnienie sztabu informatyków jest o wiele bardziej kosztowne niż wynajęcie zewnętrznej firmy, która zajmie się obsługą informatyczną naszego przedsiębiorstwa. Właściciele korporacji muszą jedynie właściwie dobrać firmę, która będzie świadczyła dla nich outsourcing IT. Dostęp do obsługi informatycznej jest bardzo często całodobowy, a pracownicy zewnętrznej firmy są w stanie zdalnie łączyć się z naszymi komputerami firmowymi lub serwerami i nawet w środku nocy naprawiać powstałe usterki. W umowie pomiędzy korporacją a serwisem IT mogą być zawarte zapisy mówiące m.in. o maksymalnym czasie, jakie uwzględnia zleceniodawca na usunięcie powstałej usterki. Jeśli firma nie wywiąże się z tych zobowiązań możemy bez żadnych konsekwencji rozwiązać z nią umowę lub uwzględnić karę finansową zawartą w podpisanej umowie. Właściciele firm często obawiają się, że outsourcing IT przełoży się także na fakt, iż zewnętrzna firma będzie miała dostęp do najważniejszych danych, które nie powinny wpaść w niepowołane ręce. Na szczęście większość firm zajmujących się outsourcingiem IT jest solidna, posiada sporą ilość referencji, co potwierdza ich kwalifikacje oraz bezpieczeństwo wdrażanych rozwiązań. Firmy informatyczne gwarantują w swoich ofertach, że koszty obsługi przedsiębiorstwa mogą zostać dzięki outsourcingowi IT znacząco zoptymalizowane, a zarazem wzrasta bezpieczeństwo sieci, bowiem doświadczeni informatycy stosują sprawdzone i skuteczne rozwiązania w tym zakresie. Ponadto zewnętrzna firma informatyczna jest w stanie wykazać się wyższą elastycznością niż jeden pracownik, który zostałby zatrudniony na stanowisku informatyka. Wybór outsourcingu IT w wypadku niewielkich i średnich firm wydaje się być uzasadniony, co sprawia, że właściwie bezdyskusyjna jest jego opłacalność w korporacjach. Chcąc szybko rozwiązywać problemy musielibyśmy zatrudnić cały sztab informatyków o zróżnicowanych kwalifikacjach, a dzięki outsourcingowi mamy dostęp do wielu specjalistów, którzy poradzą sobie z każdym problemem. Warto jednocześnie podkreślić, iż zewnętrzne firmy IT mają dostęp do nowoczesnych technologii związanych z bezpieczeństwem, odzyskiwaniem danych oraz konserwacją, której systematycznie wymaga nasza infrastruktura informatyczna.